Moi!
olen entisöimässä tunturi poni polkupyörää ja nyt on ongelma löytää varaosia,esim.uudet tarrat runkoon,y.m
D`Artagnan Member
Lähetetty: 11.11. 2007 03:59
Terve.
Mikäli oikein muistan niin Ponin rungossa olevat merkit ja logot ovat maalattuja eikä tarroja. Voin muistaa väärinkin.
Jokatapauksessa itse tein näin: Ennen projektin alkamista jäljensin rungossa olevat merkit voipaperille (siitä kun näkee läpi). Sitten leikkasin jälkiä pitkin Poni logon ja merkin askarteluveitsellä auki. Siirsin logot voipaperista kontaktimuoville (sitä samaa millä koulukirjat päällystetään) leikkasin logot taas auki kontaktimuovista askarteluveitsellä ja sitten kun runko oli maalattu niin teippasin kontaktimuovin tarkasti oikeaan paikkaan (mitat oli tietenkin otettu talteen) runkoa ja maalasin oikean värisellä spray maalilla logot ja merkit runkoon. Kun maali oli kuivunut niin kontaktimuovi pois rungosta ja pienellä siveltimellä fiksasin reunat tasaiseksi.
Tämä on ainakin yksi tyyli. On varmasti olemassa muitakin tapoja, mutta näin pääsee ainakin kohtalaisen hyvään lopputulokseen.
--------------------- Monark -60 Sturmey Archer herkuilla alkup.
Tunturi -56 Käyttö-entisöity/ rakennettu vanhaa kunnioittaen.
Tunturi -?? Turun pyöräkellari, ~40 luvulta. Käyttö-entisöity
Kyllä ainakin täällä Jyväskylässä niitä voi teetättää vaikka missä.
kaani Member
Lähetetty: 19.02. 2008 04:34
Tere
Noille "vanhanajan" siirtokuville ei taida enää olla
tekijöitä mutta tarraversio lähes 100% samanlainen,
ainoa ero lähinnä vahvuudessa.
Omassanikin on tarraversiot.
T: Kaani
esalang Member
Lähetetty: 17.07. 2010 03:00
moro: olen teettänyt ponin tarroja mustia ja valkoisia.
uudemmissa tarrat vanhoissa maalatut myös tunturi lukee erillaisesti